Yavaş yavaş yeni bir spor trendi haline gelen zıplama istikrarlı bir şekilde tüm dünyaya yayılmaktadır. Zıplama egzersizi, hem eğlenceli hem de zararsız bir hareketlilik sağlarken, bedensel ve ruhsal bir rahatlamaya da yol açmaktadır. Zıplamayı bir parkur sporu olarak Ankara’ya sunan
Trampoline Park , insanlara yeni bir eğlence ve spor anlayışı kazandırmayı amaçlamaktadır. Her yaş grubuna hitap eden Trampoline Park’ta herkes için uygun bir aktivite bulunmaktadır. Her yaş grubuna hitap etmesiyle de, ailecek eğlenmek için farklı bir alternatif olarak değerlendirilebilir.

Trampoline Park Anlayışı

Zıplamak için trampoline özelliğinde bulunan yüzeylerinde, ayrıca çeşitli aksesuarlar da kullanarak aktiviteler çeşitlendirilmekte ve eğlence tercihe göre değişim göstermektedir. Bu tercihler bir top, bir ip veya yumuşak bir alana atlamak üzerine olabilir. Yaşanan adrenaline ek olarak, ortamda çalan müzikler, zıplamayla dansı buluşturarak konuklara ekstra haz vermektedir. Trampoline Park , tüm bu etkinlikleri ziyaretçilerine sunarken öncelik olarak, kişilerin sağlık ve güvenliği için tüm önlemleri almış bulunmaktadır.

Eğlendirirken Sunulan Faydalar

Zıplarken zayıflama ve sıkılaşma beklenen sonuçlar arasındadır. Zıplama hareketinin her kası ayrı ayrı çalıştırdığı gözlenmiştir. Jumpin jack hareketi olarak bilinen kolları ve bacakları açarak zıplama şekli, bölgesel olarak zayıflamaya yardımcı bir harekettir. Özellikle bacak kaslarını hedef alan, düzenli zıplamanın zayıflamaya da yardımcı olabildiği bilinmektedir.

Görüşler ve Diğer Faydaları

Uzman tıp doktoru olan Gabriel Cousens, beslenme uzmanı David Wolfe, beslenme danışmanı Donna Gates, iş ve yaşam stratejisti Tony Robbins, eski aktör ve Amerika başkanı Ronald Reagan, Amerikalı oyuncu Bob Hope zıplama egzersizinin dünyadaki hayranları arasında olan ünlü kişilerdir. Zıplamanın hayran toplamasına sebep olabilecek faydaları şöyledir. Zıplamanın etkisiyle, vücudumuzda savunmayı sağlayan akyuvarlarımızın 2/3′ sini içeren lenf sıvısının dolaşımı hızlanmaktadır. Sağlıklı bir kardiyovasküler egzersiz olarak kalori yakmaya sebep olur. 12 dakikalık bir koşuya göre, 12 dakikalık bir zıplama 10 kalori daha fazla yakıma sebep olmaktadır. Zıplamayla doğan yer çekimi kuvveti, hücreleri güçlendirerek bağışıklık sistemini desteklemeye yardımcı olur. Yapılan bir araştırmaya göre, 8 aylık bir süreçte günde 10 ve üzeri yapılan zıplama hareketlerinin, normal okul aktivitesi yapan bir çocuğa göre, kemik yoğunluğunu yüzde 1,2 oranında artırdığı görülmüştür. Ayrıca depresyon ve strese iyi gelme ve enerji verme gibi oldukça cazip etkileri vardır.